roboter.jpg

Dr.-Ing. Almut Albiez

(Foto: privat)

Der Bertha-Benz-Preis 2019 wird an Dr.-Ing. Almut Albiez für ihre herausragende Dissertation „Mechanische Charakterisierung und Untersuchung des Verformungsverhaltens hochfester Strukturen mit 3D-Mikroarchitektur“ verliehen. Die Arbeit wurde Institut für Angewandte Materialien –Werkstoff- und Biomechanik des Karlsruher Instituts für Technologie (KIT) angefertigt. Die Auszeichnung fand im Rahmen der Bertha-Benz-Vorlesung am 25 Juli 2019 im Science Tower der SRH Hochschule Heidelberg statt. Einen Film zur Preisträgerin finden Sie hier.

Bertha Benz Prize for female engineers

The Bertha Benz Prize is awarded yearly to a young, female engineer whose work reflects the spirit of Bertha Benz, an enthusiastic supporter of the early automobile and a visionary thinker in her own right. From a pool of nominations submitted by various universities and research institutes, the Foundation selects one candidate whose dissertation holds the promise of future societal benefits. The prize, endowed with a €10,000 award, is presented in the course of the Bertha Benz lecture program.