lasertisch.jpg

Erschienen: Oktober 2015

ISBN: 978-3-492-05780-6

Autonome Fahrzeuge besitzen das Potenzial, unsere Mobilität grundlegend zu verändern. Wissenschaftlich fundiert und allgemein verständlich werden in diesem Band die gegenwärtig noch offenen Fragen formuliert, die aktuelle Diskussion nachgezeichnet und Lösungsstrategien präsentiert. So soll ein informierter Diskurs zwischen sämtlichen Teilnehmern am Verkehr – den Forschern, den Politikern und der gesamten Gesellschaft – angeregt werden.

[ back ]

Research

The interaction between various fields of research holds the key to knowledge that takes both the current and future reality of communities into account. This knowledge may come from the humanities, the social and life sciences, economics, engineering, or the natural sciences. Against this background, the Daimler and Benz Foundation provides support for socially-relevant, interdisciplinary research projects. The selection process reflects the Foundation’s desire to concentrate on specific areas that they believe will produce results with far-reaching consequences for the future.